Tvistet barnestilling – parsva balasana

Tvistet barnestilling er som alle andre tvistede stillinger en udrensende øvelse, i det tvistet giver de indre organer en lille massage. Øvelsen giver et godt sidestræk og er en god opvarmningsøvelse. Parsva balasana giver desuden et godt stræk til skuldrene og den øvre ryg samt sender frisk blod til dine arme.

Vejledning til tvistet barnestilling

  • Stå på hænder og knæ med lodrette arme og lår
  • På en indånding løfter du højre arm højt
  • På udåndingen sviger du armen under venstre armhule og placerer den i gulvet med håndfladen opad
  • Læg dig på højre skulder og arm
  • Lad din kind hvile i gulvet
  • Drej mod venstre og send brystet opad

Her kan du vælge at blive i stillingen eller du kan udvide øvelsen ved at

  • Løfte venstre arm mod loftet
  • Send armen tilbage og åbne brystet
  • Tag nogle dybe vejrtrækninger
  • Send armen lidt længere bagud på hver udånding
  • Drej mere og mere mod venstre og send brystet opad
  • Sænk så venstre arm
  • Stræk højre arm tilbage og kom op på alle 4

Bliv i parsva balasana et minuts tid og gentag så øvelsen til den modsatte side.tvistet barnestilling udvidet