Rødbedejuice

Ville du tro mig, hvis jeg fortalte, at rødbeder kan øge din udholdenhed ???

Forskning viser, at du ved blot at drikke 500 ml frisk rødbedesaft dagligt kan øge din udholdenhed med op til 15%.
Ifølge forskningen gør rødbedejuicen at din krop skal bruge mindre ilt ved højere intensitet.

Rødbedejuice indeholder også nitrat, og nitrat omdannes i kroppen til kvælstofoxid, som udvider blodkarrerne, hvilket medfører et lavere blodtryk fordi der opstår bedre plads i blodårerne.

Jeg drikker selv meget rødbedejuice og har oplevet effekten på mit blodtryk. På trods af, at jeg udmærket er klar over rødbedens egenskaber, tog det mig lidt tid inden jeg kom på at trække paralleller mellem mit faldende blodtryk og mit indtag af rødbedejuice.
Jeg oplever simpelthen at mit blodtryk falder så drastisk, at jeg bliver svimmel og utilpas, så i de perioder hvor jeg drikker store mængder rødbedejuice er jeg nødt til at nedjustere mit indtag af blodtrykssænkende medicin. Synes faktisk det er ret så imponerende og værd at tænke over…

Udover ovenstående har rødbeder mange andre gode egenskaber og smager super godt.
Rødbeder har et lavt fedtindhold og et stort indhold af A- og C-vitamin, hvorfor rødbeder er et fantastisk valg til en sund kost. Rødbeder har desuden et højt indhold af kostfibre som holder dig dejlig mæt i lang tid.

Personligt elsker jeg rødbedejuice og drikker det gerne rent. Alternativt kan din juice smages til med ingefær, æble eller citron alt efter hvilke smag du synes om og du kan selvfølgelig også vælge at bruge rødbede sammen med mange andre grøntsager.

Opskrift på rødbedejuice med æble – 4 glas

  • 3-4 store rødbeder
  • 2 æbler

Rengør rødbeder og æbler og kør det hele igennem din juicer, smag evt. juicen til med lidt citron eller ingefær.

Server og nyd din frisklavede juice – og vil du have den fulde effekt, så skynd dig af sted til træning og mærk hvad rødbederne gør for dig 🙂rødbedejuice, egenskaber